פייסבוק, הרשת החברתית המובילה בעולם כיום, מהווה כוח שיווקי פוטנציאלי אדיר שאפשר וכדאי לנצל לצרכי העסק שלנו למטרת הגדלת מאגר הלקוחות שלנו וכמובן הגדלת רווחים. 
מהי אותה עוצמה ואיך פרסום בפייסבוק רותם אותה לשימוש עסקי?

נתחיל בשלוש עובדות בסיסיות על פרסום בפייסבוק:

  •  נגישות אדירה ללקוחות פוטנציאליים – מעל 500 מיליון איש מחוברים בפעם הראשונה בהיסטוריה!
  •  3,000,000 משתמשים בפייסבוק בישראל
  • זמן השהייה הממוצע באתר פייסבוק הוא הגבוה משל כל אתרי האינטרנט בעולם.

 

היתרון הגדול ביותר של פרסום בפייסבוק היא היכולת לקחת את כמות המשתמשים האדירה הנ"ל ולמקד מודעות בנושאים מסוימים רק בפני אנשים מסוימים אשר אנו בוחרים לפרסם בפניהם.
איך נוכל להחליט מיהם האנשים שסביר שילחצו על מודעה המתייחסת למוצר או שירות לפי תחום מסוים?
התשובה היא פשוטה: התבססות על המידע האישי שמתשתמשי פייסבוק מזינים בתהליך ההרשמה ואף לאחר מכן הוא זה שהופך את התהליך פרסום בפייסבוק לאפקטיבי ומייצר הכנסות חדשות לעסק.


 כיצד ניתן לפלח את המשתמשים בישראל לצורכי פרסום ושיווק בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק מאפשר לזהות ולפלח את קהל המשתמשים לפי:

 מין, גיל (ושימוש במידע על ימי הולדת), מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, מקום הלימודים, מקומות עבודה, ארגונים וקבוצות אליהם משתייך הקהל הפוטנציאלי - למשל, לא נפרסם מסעדת בשרים לחברי קבוצת "צמחוניים", מצב משפחתי, העדפה מינית, השפה בה צופה המשתמש באתר ובעזרת מילות מפתח המופיעות בפרופיל המשתמש.

alt

תודות להופעות המדויקות של מודעותיך בפני קהל היעד הרצוי בלבד, מצטמצמות עלויות הפרסום בצורה משמעותית:

למעשה כמעט 90% מהוצאות הפרסום במדיה או נישה אחרת יכולות להיחסך בעת ביצוע פרסום בפייסבוק ממוקד ונכון על ידי חברה מומחית ומנוסה באסטרטגיות השונות של הפרסום והשיווק באינטרנט (פרסום בפייסבוק בפרט).

מעוניין לקבל פרטים נוספים מיועצי הפרסום שלנו לגבי פרסום בפייסבוק?  - לחץ כאן

מודעות פרסום בפייסבוק יכולות לשלב תמונה מושכת לעין עם טקסט רלוונטי ומזמין, כמו כן קיימות אופציות לשילוב סוגים נוספים של מדיה (Flash, Video וכו) בפרסומות מסוג מתקדם יותר.
מודעות פרסום בפייסבוק  מוצגות בעמודים פנימיים של האתר: עמוד הבית, פרופילים אישיים, קבוצות, דפי עסקים/מעריצים ובאפליקציות פייסבוק פופולאריות.
המפרסם משלם רק כאשר גולש מסוים הגיע לאתר הרצוי דרך שימוש בפלטפורמת 'מודעות פרסום בפייסבוק' - אשר מתמחרת את עלות המודעה באופן אוטומטי.

המחירים נקבעים ומשתנים ביחס לכמות המפרסמים בפייסבוק שרוצים להיות מקושרים לתחום מסוים, לדוגמה:

מספר חברות הטיולים המתחרות על הופעת המודעה שלהם ( 'טיול בדרום אמריקה למשתחררים מצה"ל') בפני משתמשי פייסבוק המתאימים – בני נוער בגילאים 20-25

פרסום בפייסבוק בישראל הוא עדיין תחום חדש יחסית, המחירים בהתאם ויש לנצל זאת!

 שיווק בפייסבוק

חלק חשוב נוסף באסטרטגיית פרסום בפייסבוק הוא שימוש בכלי  'דף העסק':

הקמת ופרסום דף אוהדים בפייסבוק יוצר למעשה מאגר לקוחות/לקוחות פוטנציאלים, אליהם נוכל לשלוח את המסרים שאנו רוצים לפרסם על ידי עדכון הסטטוס בדף שלנו - הסטטוס מתפרסם ישירות ל' Live feed' ולעתים ל'News feed' של כל המשתמשים המקושים לדף העסק.
ניתן להחדיר בקלות לתודעה כל מוצר או שירות, מבצע או הנחה של כל עסק מכל גודל ותחום עיסוק.
 
פרסום בפייסבוק הוא ויראלי – כלומר תגובה גוררת תגובה וכך ההתפשטות התודעתית ממשיכה ומתרחבת, לכן מומלץ להשתמש בעדכוני סטטוס המשולבים בסרטון או תמונה שיכולים לגרור אחריהם תגובות!

עד לא מזמן נקרא כפתור ההצטרפות 'Become a fan' אך לאחרונה שונה שמו ל- 'Like' מסיבות פסיכולוגיות, כך גדלה כמות המצטרפים לדפי עסק במאות אחוזים.

דף עסק מוצלח ומצליח בפייסבוק מוכרח לשדר מקצועיות, איכות גבוהה ואופן שימוש נגיש ופשוט. יש לשקול הוספת ערך כלשהו ל'דף העסק' שלכם בפייסבוק כגון מבצע או הנחה למצטרפים, עדכוני מידע רלוונטיים ומשעשעים או כל דבר אשר לדעתכם יוכל למשוך משתמשים נוספים לדף וכך לממש את הפוטנציאל הרב של פרסום בפייסבוק.

עוד יתרון של פרסום בפייסבוק הוא היכולת לתכנת את דף העסק שלכם בשפה תכנות הנקראתFbml: בעזרת שפה זו ניתן ליצור לשוניות מוגדרות אישית ולארגן מחדש את הדף בכל צורה שתחפצו.

ההצלחה תלויה ברמת המומחיות והניסיון של חברת הפרסום איתה בוחרים לעבוד.

לדוגמה: בימים אלה עולה לאויר קישור לדף החדש של חברת adactive – הכתובת פרסום ושיווק באינטרנט:
 
http://www.facebook.com/pages/adactive/127458077271663?v=wall

אתם מוזמנים להתרשם ולהצטרף!

מעוניין לקבל פרטים נוספים מיועצי הפרסום שלנו לגבי פרסום בפייסבוק?  - לחץ כאן

אם המשכת לקרוא, פרסום בפייסבוק עשוי לעזור לעסק שלך . .

מי מכם לא שמע על פייסבוק? פייסבוק היא הרשת החברתית המצליחה והמקיפה ביותר בימים אלו, אשר מושכת אליה מיליוני אנשים מדי יום, שלעיתים מחוברים אליה אף 24 שעות ביממה! לכן אין פלא שהשמשת פרסום בפייסבוק היא צעד בלתי נמנע ומתבקש. פרסום בפייסבוק נחשב לחדשני יחסית, בעיקר למפרסמים הישראלים, אשר רק לאחרונה גילו את הפוטנציאל הטמון ברשת חברתית זו, אך לאט לאט הוא מתחיל להתגלות כיעיל במיוחד. כמובן שהדבר אינו מפתיע בהתחשב בכך שפייסבוק הפך ל"דף הבית" של רבים מהמשתמשים, וזהו אמצעי המדיה שהם נחשפים אליו בכמות הגדולה ביותר, אפילו יותר מהטלוויזיה.

פרסום בפייסבוק | פרסום פייסבוק

פרסום בפייסבוק - בול למטרה

פרסום בפייסבוק מתחיל קודם כל בדרך הברורה מאליה - מודעות פרסום בפייסבוק. מודעות אלו מופיעות בצידי העמוד (1-2 פרסומות לכל עמוד), והן מתחלפות במעבר בין עמוד לעמוד. יתרונו העיקרי של פרסום בפייסבוק הוא בכך שבניגוד לגוגל, כאן ניתנת האפשרות למפרסמים לבחור את קהל היעד המדויק אליהם רוצים לפנות, עובדה המתאפשרת בזכות הפרטים האישיים שהמשתמשים מזינים בהרשמה. בשיטה זו, יכול המפרסם לבחור שהמודעה שלו תופיע רק כאשר המשתמש הוא בגיל מסוים, בסטאטוס משפחתי מסוים וכו'. כמו כן, המפרסם יכול לבחור האם הוא רוצה לשלם בעבור כל לחיצה על הפרסומת, או בעבור מספר המופעים שהמודעה תקבל.


פרסום בפייסבוק - יש לך הודעה חדשה

בשביל להשיג פרסום בפייסבוק לא תמיד אתה חייב לבוא מהצד של המפרסם, אלא גם מהצד של המשתמש... למשתמשים הפרטיים מוצעות אפליקציות רבות, אשר כולן בעצם מאוגדות תחת מטרה אחת- פרסום. אמנם פרסום בפייסבוק של המשתמשים הפרטיים מסתכם בדרך כלל בהפצת הודעות, תמונות, סרטונים, או לינקים לאתרים שונים, אך בעצם אלו הם גם הכלים האידיאלים למטרת פרסום בפייסבוק. הבעיה היא, שפייסבוק לא כל כך אוהבים שחברות מסחריות עושות שימוש בפרופילים האישיים למטרות פרסום מסחריות, ולכן, כאשר הם מגלים פרופיל שכזה- הם חוסמים אותו.

פרסום בפייסבוק - מבט מבפנים

אם בכל זאת חברה מעוניינת לערוך פרסום בפייסבוק באמצעות הפרופיל, ניתן לעשות זאת תוך כדי הקפדה על הכללים והחוקים של האתר, מבלי שהדבר יעורר את זעמם. קודם כל, מומלץ לבחור לשם המשתמש שלכם שם פרטי, ולא שם של חברה אשר יפסל מיד. לאחר מכן- החלו לצבור חברים. לאחר שהשגתם מספיק חברים (עדיף מקהל היעד אליו אתם מייעדים את הפרסום), אתם יכולים לשלוח להם הודעות, תמונות, וסרטונים בדיוק כמו כל משתמש אחר. העיקרון החשוב שיש לשמור עליו הוא, שלא תעשו זאת בצורה מוגזמת, כדי לא לעורר חשד.

פרסום בפייסבוק - קבוצת הבית

אפשרות נוספת המקנה פרסום בפייסבוק היא פתיחת קבוצה למותג שלכם. אפילקציה זו למעשה מאגדת מספר משתמשים תחת קבוצה, החולקת מכנה משותף, והמשתמשים יכולים להצטרף אליה. בדף הבית של אותה קבוצה אתם יכולים לפרסם תמונות ולינקים לאתר ה"אמיתי" שלכם, אשר יפנה אליו את הגולשים. בצורה זו גם תוכלו לשלוח הודעות ועדכונים לכל חברי הקבוצה בצורה משותפת.

 לא רק דרך פייסבוק

פייסבוק מקושר גם לאתרים רבים אחרים, וביניהם יו-טיוב. ולכן, ניתן לנצל גם אותו למטרת פרסום בפייסבוק. בדרך זו תוכלו להעלות סרטון ביו-טיוב, ואז לפרסם אותו בפייסבוק, כדי שיגיע למקסימום משתמשים. פרסום בפייסבוק עובד ממש כמו רכילות טובה - הוא מתגלגל מאחד לשני, מועבר בין החברים, וכל זה במהירות של שניות, ולכן שיטה זו היא יעילה במיוחד.

אם כך, אולי זה בזכות הפופולאריות הגדולה, האפליקציות השונות, או הכיוון לקהל יעד ספציפי- פרסום בפייסבוק שם עצמו כיום במרכז עולם הפרסום, ומביא את התוצאות הרצויות במינימום השקעה.

אם פרסום בפייסבוק מעניין אתכם - צרו עמנו קשר על מנת שנוכל להסביר לכם טוב יותר אודות אופי הפרסום ויתרונותיו.
אנא ציינו בגוף ההודעה - "....אני מתעניינ/ת אודות פרסום בפייסבוק..."