שלום רב,

עכשיו, לאחר שהאתר והכנסת התוכן אליו הושלמו, יש באפשרותכם לשלוט על התכנים דרך פאנל הניהול של האתר. הגישה אל פאנל הניהול מתבצעת דרך הכתובת הבאה:

http://www.yoursite.co.il/administrator (כתובת האתר שלכם, עם התוספת Administrator בסיום)

הגעתם אל מסך התחברות מנהלים, שם יש להזין שם המשתמש והסיסמה שקיבלתם עבור גישה לאתר.
 

לאחר הזנת הפרטים (שימו לב לאותיות קטנות וגדולות) אנו נכנסים אל המסך הראשי של פאנל הניהול. כמו בכל דבר, גם כאן צריך קצת ניסיון ואימון על מנת לשלוט היכן כל הדברים נמצאים, אולם הכול נוח ופשוט לתפעול.

 


שינוי מלל באתר

בעמוד הראשי (הראשון) של פאנל הניהול, ישנם ריבועים גדולים עם ציורים: 
 

  • נלחץ פעם אחת על "מנהל המאמרים "ויפתח לנו מסך:  מנהל מאמרים שבו טבלה עם הכותרות של כל פרטי התוכן שיש לנו באתר. כל שורה היא פריט תוכן בודד. אם נשים לב בכל שורה של הטבלה, נראה שכל פריט תוכן שייך למדור וקטגוריה . נוכל לראות אם הוא מפורסם בדף הבית, ומיקומו ביחס לפריטים האחרים באותה קטגוריה או מדור.

  • נלחץ פעם אחת על כותרת הפריט ( צד ימין בטבלה ) אותו אנו רוצים לעדכן. הכותרות תואמות את הכותרות באתר (תמיד תוכלו לבדוק ע"י פתיחת חלון דפדפן נוסף עם האתר עצמו).
  • לאחר הלחיצה יפתח עמוד מאמר. לכל מאמר יש כותרת, שיוך לקטגוריה ולמדור (שכבר קיימים) ומלל המאמר עצמו. נוכל לראות כי ישנו חלון ובו המלל המופיע בעמוד האתר -  אותו אנו רוצים לשנות. למעשה, השליטה בחלון זה דומה מאוד לכתיבה בעורך התמלילים Word  . כאן ניתן לשנות ולהוסיף כל מה שברצונכם לעשות, כולל אפשרויות הדגשה, שינוי צבע ועוד.


 

  • לאחר סיום עריכת פריט בתוכן - יש ללחוץ על הציור  "שמור" (הדיסקט) שמופיע בראש העמוד מצד שמאל. לאחר הלחיצה, נחזור אוטומטית לטבלת כל פריטי התוכן.

על מנת לראות את השינויים שעשינו באתר, יש לפתוח חלונית חדשה, להיכנס לכתובת האתר, לנווט באמצעות התפריטים אל העמוד אותו שינינו - ועכשיו תוכלו לראות את השינויים.

הוספת תמונה לאינטרנט

על מנת להוסיף תמונה לפריט תוכן, יש קודם כל להעלות את התמונה לאינטרנט. אם נחזור לעמוד הראשי של פאנל הניהול (יש למעלה תפריט עליון מצד ימין, נלך אל המילה "אתר", ובתפריט נלחץ על פאנל ניהול –ע"מ להגיע לעמוד הראשי של פאנל הניהול.  באופן הזה ניתן להגיע לעמוד הראשי כמעט מכל עמוד... כדאי לזכור זאת) .


 


באחד הריבועים הגדולים, בעמוד הראשי, רשום מנהל המדיה .
 
נלחץ עליו פעם אחת, ויפתח חלון : מנהל המדיה.

בחלון זה יש ספריות (ציורים של תיקיות) וקבצים. ניצור תיקיה חדשה, שתשרת אותנו: מעל חלונית התיקיות והקבצים ישנה תיבת טקסט ריקה, ולידה כפתור "יצירת תיקיה".  נמלא את התיבה בשם ספריה (באנגלית), ונלחץ על כפתור יצירת תיקיה. לאחר שניות בודדות נראה את את התיקיה שלנו בחלון התיקיות. נלחץ עליה.


לאחר הלחיצה, אנו נמצאים למעשה בתוך התיקייה. בפעם הראשונה לא יהיו בה תמונות כלל.

נגלול את המסך עד למטה (תחתית המסך) ונלחץ על כפתור ה"עיון" ,(browse) ויפתח חלון דיאלוג שבו צריך לבחור את קובץ התמונה מתוך המחשב, אותו יש להעלות לאינטרנט. לאחר שבחרנו את הקובץ וסגרנו את חלון הדיאלוג, יש מצד שמאל לכפתור העיון תפריט כפתור "התחלת העלאה". לאחר לחיצה אחת, נחכה כמה שניות (תלוי במשקל התמונה) ואז נראה את התמונה בתוך הספרייה שלנו.

תהליך זה יש לעשות לכל תמונה שנרצה שתופיע באתר שלנו.  אפשר לבחור מספר תמונות יחד ואז להעלאות בפעם אחת – יש לקחת בחשבון שזמן ההעלאה יכול להיות ארוך.


הערה חשובה: יש לרשום/לזכור את שם הקובץ המדויק, עם תשומת לב לאותיות גדולות או קטנות בשמות הקבצים, והם חייבים להיות באנגלית או מספרים ! אם יש קושי באנגלית, הייתי משנה את שמות הקבצים עוד על המחשב עצמו (לפני ההעלאה לאינטרנט) למספרים (.jpg1, .jpg2, .jpg2...וכו').
 

פרסום תמונה בפריט תוכן

בדיוק אותו תהליך כמו שינוי מלל באתר, עד לנקודה שבה אנו נמצאים בתוך המאמר עצמו ורוצים לשנות מלל. בתוך חלון הטקסט, שנראה כמו וורד, יש לנו לחצנים שונים. אחד הלחצנים נראה כמו ציור של תמונה עם עץ .  הוא מופיע באמצע שורת הלחצנים.

 לחיצה ( פעם אחת ) על לחצן זה תפתח חלון דיאלוג. בשורה הראשונה יש להכניס את כתובת האינטרנט שבה נמצאת התמונה.

במקרה שלנו:   שם_הקובץ_באנגלית http://www.yourwebsite.co.il/images/directory/
דוגמא:  http://www.yourwebsite.co.il/images/directory/image1.jpg

אם הכתובת נרשמה באופן מדויק, בחלק התחתון של חלון הדיאלוג אמורה להופיע התמונה המבוקשת. (יש להוסיף תיאור תמונה Description). לחיצה על כפתור Insert תכניס את התמונה לתוך חלון המלל הקודם. באופן הזה ניתן להכניס מספר תמונות. לאחר סיום פרסום התמונה, ישנה אפשרות לשחק איתה כמו בוורד – הגדלה והקטנה (פחות מומלץ...) הזזה לימין או לשמאל וכו'.

נלחץ על כפתור ה"שמור" בחלק העליון השמאלי של חלון פריט התוכן.
וזהו, אם נפתח חלון חדש, ונכנס לאתר ולעמוד שבו הוספנו את התמונה, נוכל לראות אותה שם.
 

הוספת פריט תפריט חדש

לפעמים נרצה להוסיף דף תוכן (מאמר) חדש לגמרי, ואחר כך לקשר אותו לתפריט. על מנת לעשות זאת – אנו קודם כל צריכים ליצור אותו. נלך לדף מנהל המאמרים ובסרגל העליון מצד שמאל – נלחץ על כפתור "חדש"


 

לאחר לחיצה על כפתור זה, ניכנס לדף המאמר החדש, כשהוא נקי לגמרי. יש למלא את השדות הרלוונטיים: שם המאמר, מדור וקטגוריה, ואת המאמר עצמו.

בסיום יש ללחוץ על שמירה, שלאחריה נופנה לעמוד מנהל המאמרים. זהו – יש לנו מאמר חדש.

נרצה לשייך מאמר זה אל התפריט. לשם כך, נלך לאזור התפריטים באמצעות התפריט העליון מצד ימין:

נבחר את התפריט המתאים, ונלחץ עליו.
 
לאחר שלחצנו, נוכל לראות את רשימת פריטי התפריטים, כפי שמופיעים בחלק הקדמי של האתר. אנו מעוניינים בשלב זה ליצור פריט תפריט חדש, שיקשר למאמר החדש שיצרנו. לשם כך נלחץ על כפתור "חדש" בתפריט השמאלי העליון (בדיוק כמו שיצרנו מאמר חדש).
לאחר הלחיצה יפתח לנו החלון הבא:
 

בחלון זה אנו מגדירים למעשה מה אנחנו רוצים לקשר לתפריט. אנחנו כבר יודעים שאנחנו רוצים לקשר למאמר בודד, ולכן נבחר "מאמרים" (לחיצה בודדת). לאחר הלחיצה יפתחו אפשרויות תצוגה עבור מאמרים: אותנו מעניין Article Layout  או "תבנית מאמר (בודד)"


 
 


לחיצה עליו תפתח את חלון פריט התפריט: שם עלינו למלא את שם פריט התפריט (כפי שיופיע בחלק הקדמי של האתר) ומצד שמאל, בפרמטרים, עלינו ללחוץ על Select  או בחר, ע"מ לבחור את המאמר מתוך רשימת המאמרים:



לאחר בחירת המאמר החדש שיצרנו, נחזור לעמוד פריט התפריט, ובסרגל השמאלי העליון נלחץ על "שמירה". לאחר מכן, נועבר לעמוד התפריט כולו, ונוכל לראות שהפריט האחרון ברשימה הוא הפריט אותו יצרנו. נוכל לשחק עם מיקומו לפי רצוננו, באמצעות החיצים או באמצעות קביעת מספר סידור, ולחיצה על כפתור השמירה (דיסקט קטן) בראש הטור.

זהו – אם נפתח את האתר בלשונית חדשה, ונעשה רענון, נוכל לראות בתפריט את הפריט החדש, ולחיצה עליו תוביל למאמר החדש שיצרנו.

בהצלחה.

אין להעתיק, לשכפל, לצלם, לתרגם, להקליט, לשדר, לקלוט ו/או לאכסן במאגר מידע בכל דרך ו/או אמצעי מכני, דיגיטלי, אופטי, מגנטי ו/או אחר – חלק כלשהו מן המידע ו/או המאמרים ו/או התמונות ו/או האיורים ו/או כל תוכן אחר שצורף ו/או נכלל באתר אינטרנט זה, בין אם לשימוש פנימי ו/או לשימוש מסחרי.

כל הזכויות שמורות. שימוש בתכני האתר ללא אישור מפורש מחברת הכתובת - פרסום ושיווק באינטרנט - אסור בהחלט.