למה צריך ניתוח אתר ?

ניתוח אתר הוא כלי מקדים לבניית אסטרטגיית תכנון אתר וקידום אורגני שלו (SEO) שלוקחת את שלב כריכת האתר שבתוכו יש את המחקר הניתוח והיישום. ניתוח אתר עוזר לנו להבין בגדול מה עובד ומה לא עובד באתר שלנו.


מעוניין לקבל ניתוח אתר בחינם? לחץ כאן


יעילות האתר (Goal Complementary) - כשה אני מתכוון למה עובד ומה לא אני מתכוון לדוגמא לאתר שהוא חנות , האם המוצרים נמכרים , האם מגיעים מספיק גולשים לאתר, האם הגולשים עוזבים בזמן הרכישה באחוזים גבוהים, האם הם בכלל מגיעים לשלב הרכישה או שהם עוזבים באמצע, כמה זמן לוקח לדפים באתר שלנו לעלות ועוד הרבה שאלות לתופעות שיכולות להפתר ע"י ניתוח אתר.

פעולת ניתוח האתר יכולה לפרוס עבורינו איפה האתר שלנו נכשל בביצוע המשימה וכיצד אפשר לייעל אותו מבחינת מבנה ותוכן כדי שהוא יהיה יותר אפקטיבי וייצר לנו הכנסות גבוהות יותר. ניתוח אתר מראה עד כמה האתר עונה על הציפיות שלנו ממנו ופעולות שאנחנו מעוניינים שגולשים יבצעו אצלינו באתר.

התאמת תוכן (Content development) - ניתוח נכון של האתר יכול לזהות את עבורך האם התוכן שלך מותאם למילים בהם אתה רוצה להיות מקודם . ניתוח אתר מראה האם תוכן הדפים עונה על ציפיות הגולשים אצלך באתר כלומר האם הם מקבלים את המידע שהם רוצים לקבל במונחים אותם הם מחפשים אצלך באתר.

"Content Is King" זה הפתגם שמוביל את בניית מבנה האתר, לאחר ניתוח אתר אפשר להתייחס לנושא הזה בכתיבת התוכן הכוונה להכנה לקידום אורגני, בנייה נכונה של תוכן, התאמה לנוחיות הגולש, ומיקוד נושאים. חשוב שהגולש יגיע ליעד שלו.

תחרותיות בשוק (Competition Analysis)  - צד אחר של ניתוח אתר מאפשר לך לבדוק את התחרותיות בשוק בו אתה מתחרה . תוכל לבדוק איך המתחרים שלך מקדמים את עצמם מבחינת אתר . עובדה שעוזרת לך לגלות נישות חדשות או אלטרנטיבות לבניית האתר שלך והתכנים בו. איך יותר כדי לך לקדם את האתר שלך ואיפה תיפגוש פחות תחרות  ותייצר קידום יותר אפקטיבי עבור המוצר שלך.

בנייה נכונה של מבנה האתר (Link Optimization)  – קישור נכון של דפים באתר לדפי מידע . קיצור זמני הגעה לידעים . גולש שמחפש משהו מסויים באתר שלך ולא מגיע אליו תוך כמה צעדים מאבד עניין ויוצא לחפש את מה שהוא מחפש במקום אחר. ניתוח אתר עוזר לך לייצר בנייה נכונה של הקישורים הפנימיים באתר שלך לדפי תוכן וקישורים ללינקים חיצוניים בעלי מידע שימושי ורלוונטי לתוכן שלך.

כמובן שקישורים חיצוניים נרצה לייצר לאתרים שמשתפים איתנו פעולה ולביצוע קנייה הם מחזירים אלינו לאתר או כל שיתוף פעולה אחר. חשוב לראות איך האתר שלך עולה במילת חיפוש במנועי החיפוש אלו דפים עולים באלו מילים. ניתוח אתר מראה מאיפה מגיע אלינו תנועה לאתר, ואיך הגולש מנווט אצלינו באתר.

דבר נוסף שעולה מניתוח אתר הוא הצורה שהאתר שלנו נסרק ע"י הזחלנים הרובוטיים. וכיצד הוא מקוטלג ע"י מנוע החיפוש.


לסיכום

ניתוח אתר מאד יעיל ואפקטיבי וכמו שהסברנו מקודם הוא מהווה בסיס מאד חזק לקידום אורגני ויעול מבנה האתר שלנו. הניתוח יכול לשבור לנו "מיתוסים" ודעות קדומות לגבי דברים שעובדים כביכול אבל בעצם עובדים פחות טוב ממה שהם יכולים לעבוד באמת.

ניתוח אתר יכול להביא אותנו להשגים חדשים עליהם אפילו לא חשבנו ע"י פתיחת אפשרות קידום חדשות עבורינו ונישות חדשות לפרסום העסק \ מוצר שלנו. הניתוח מארגן לנו את האתר והכי חשוב גורם לו להיות ידידידותי לגולש , הופך עבורו את חוויית הביקר באתר שלנו לממוקדת ויעילה. הגולש ימצא את מה שהוא מחפש בצורה מהירה,  ויהיה בעל אחוזי המרה גבוהים. הכוונה שלא יהיה מיואש מהחיפוש למה שהוא רוצה והרצון לרכוש את המוצר עדיין יהיה בלוח המשימות שלו.


מעוניין לקבל ניתוח אתר בחינם? לחץ כאן